Äntligen lite mod!

Tack kära Hemköp!
Jag vet inte hur länge jag behövt gå runt tiggare och hemlösa som stått utanför just min matbutik. Alla dessa värdefulla sekunder jag förlorat i frukt & grönt-avdelningen och mina fina stunder bland chipsen, fy!

Är sååååå trött på att se människor sitta ner och samtidigt hålla en mugg i handen. Muggar är så 2010, mössan i hand är mer stilrent och passar bättre in i dagens samhälle.
När jag ändå håller på så kan jag avslöja att jag hatar all form av givmildhet.
Avskyr julhandeln, alla dessa människor som stressar runt bara i syftet att göra någon annan glad, och alla dessa patetiska hjälporganisationer vars enda syfte är att hjälpa andra, WTF?!
Sjukt trött på kommunal verksamhet också, tar mina skattepengar och hjälper, hjälper, hjälper. Tar det aldrig slut, allt detta givande och hjälpande?

Vet ni inte att bakom varje tiggare så finns det blodtörstande gäng med guldkedjor och BMW? Jag har hört att dessa gäng går på socialbidrag, sjukersättning och a-kassa samtidigt samt har 12 barn per gängmedlem.

Vet ni inte att alla tiggare faktiskt har en iPhone, en iPad och en iPod? Jag såg faktiskt en tiggare som stod upp en gång och lyfte på ena handen, inte ok att tigga om man kan röra på sig!

Sen undrar jag varför man väljer att komma hit till Sverige?
Vet dom inte att vi inte har råd att lägga en krona i deras omoderna mugg?
Vet dom inte att vi är djupt traumatiserade av alla invandrargäng från Sölvesborg?
Någon borde ta ett snack med Rumänien,Bulgarien och allt vad dom heter.
Det är faktiskt inte ok att era medborgare korsar halva Europa för att sitta utanför vårt Hemköp!

Om inte situationen blir bättre och jag fortsättningsvis tvingas se fattiga människor varje gång jag ska handla ekologisk oxfilé marinerad i guld så föreslår jag att vi märker alla tiggare med någon slags symbol.
Något som gör att vi kan urskilja dom från håll och på så sätt kanske kan gå någon annanstans för att handla.
Typ ett band runt armen eller nått?

Nej, tacka vet jag alla dessa människor som på Facebook och Twitter visar sin avsky för tiggare. Utan eran människosyn hade vi haft ett bättre samhälle, och jag hatar allt som är bra.
Jag hatar tanken att leva i ett samhälle där en människa är en människa och lika mycket värd som alla andra.

Tack du härliga människa på Hemköp som tar strid för hat och avsky, utan dig så hade jag fortsatt handla mat på Ica. Men varför göra det när jag kan få min dagliga dos av att bevittna mänsklig förnedring utanför din butik?

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Detta inlägg publicerades i Okategoriserad. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Äntligen lite mod!

  1. Peter V skriver:

    Stackars blaogda svenskar. Nedan en av manga dokumentarer runt om I Europa som visar verkligheten.
    Har I London kanner vi till sanningen och den ar sakert den samma I Sverige med skillnaden att I Sverige far sanningen inte visas och skall bara tystas.

Lämna en kommentar