Vart är du?

Jag famlar i mörkret, har gjort det ett tag nu.Ibland funkar saker och ting, jobb, familj och fritid.
Ibland inte.

Idag funkar det inte, jag får inte ihop det. Jag är en trött pappa, trött make, trött arbetskamrat. Jag vill falla, jag kommer att falla.

Falla i din trygga famn, låta dig ta hand om mig, bygga upp mig på nytt. Jag önskar du fanns här nu. Önskar att du talade till mig, ”Oroa dig inte Sebastian, du får krascha, jag tar emot dig”.

Tystnaden är påtaglig, kvävande. Du har lämnat mig åt mitt öde, åt mig själv. Blir osäker på när du försvann, minnet sviker mig.

Jag står upp idag men benen darrar. Vet att jag snart faller och golvet ser väldigt hårt ut. Det kommer att göra ont, det vet jag. Smärtan kan jag ta, har varit där förut men till slut plockade du upp mig. Vad kommer att hända denna gång, utan dig? Ligga kvar för alltid? Krypa längs smutsen och till slut bli ett med den?

Du har svikit mig. Lämnat mig, dumpat mig, försummat mig. Vet att du fortfarande finns till för andra, dom som redan har. Dom som inte ser din skönhet. Dom som tar dig för givet. Varför gick du till dom?

Du bär många namn min försvunna vän. Samhället, välfärden, socialdemokratin. jag kallar dig för något annat.

Jag kallar dig för trygghet och jag saknar dig.

Oerhört.

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Okategoriserad. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vart är du?

  1. janripa skriver:

    Djupt. Smärtsamt att läsa. För innerst inne känner jag likadant. Att stirra ner i avgrunden och känna den osäkerheten du beskriver är en hemsk känsla som ingen människa förtjänar.

  2. Leo Gonzalez skriver:

    Pablo Neruda upp i dagen! 🙂

  3. Kajsa Lackovic skriver:

    Känslor!

Kommentera

