Jag vet vem du är

Jag vet vem du är Jimmie, vi har träffats många gånger förut.

Vi sågs i Hammarkullen när dina kamrater hyrde in sig i folkets hus.

På Drottningtorget när dina kamrater kastade flaskor på mig.

I Kärra Centrum när dina beväpnade kamrater jagade mig.

På spårvagnen när dina kamrater spottade på mig.

I skolan när dina kamrater retade mig för min hudfärg och utseende.

Du var inte där fysiskt, men du var ändå där, varje gång.

Jag ser dig ofta nu för tiden, affären, bussen, Ullevi, parken, festen, facebook, TV…Du har sedan vi sågs första gången alltid haft samma budskap. Ett budskap fyllt med hat, ilska, rädsla och förakt. Ett budskap som alltid är riktat mot mig och min familj. Än idag vet jag inte vad jag gjort dig för ont, hur jag kunnat skapa detta hat hos dig. Du kanske undrar vem jag är? Vart jag kommer ifrån? Jag berättar gärna det för dig.

Jag kom till tack vare två frihetskämpar.

En hjälte, en hjältinna.

Fängslade, torterade, ständigt på flykt.

Jag har blivit uppfostrad av två flyktingar.

En man, en kvinna.

Bespottade, ifrågasatta, hatade.

Jag har fått trygghet och kärlek av två invandrare.

En fader, en moder.

Ensamma, bortglömda, osynliga.

Jag är en blandning av dessa två.

Hugo, Michele.

Vackra, underbara, behövda.

Nästa gång vi träffas Jimmie, så skall du få hälsa på mina föräldrar. Dom kan berätta för dig vad som kan hända med ditt vackra land om åsikter som dina får härja fritt. Jag tror att du innerst inne inte skulle gilla resultatet.

För det land du älskar och håller så högt är just det land du kommer förstöra.

Jag tänker hindra dig.

För din egen skull.

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Okategoriserad. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag vet vem du är

  1. Mikolaj Kosieradzki skriver:

    Det enkla = det slälvklara ! Skitbra Sebbe!😉

  2. lisbeth malm skriver:

    fantastiskt skrivet

  3. Sissi skriver:

    Bra skrivet, Sebastian!

Kommentera

