Vad var det vi sa!

laval
Att slå sönder en stabil arbetsmarknad med rimliga löner och villkor. I kölvattnet av den ökade otryggheten och större skillnader mellan rik och fattig ser vi idag en oroväckande utveckling. När man slog fast att facken inte kan jobba som de gjort för att skapa trygga och lika villkor för de som arbetar i Sverige skapade man också en arbetsmarknad med eskalerande otrygghet och oreda.
Idag kommer räkningen till Reinfeldt
Baserat på ILOs underkännande av Laval-lagen

Allt gott/Jack

Om Jack

Jag jobbar som ombudsman på Svenska Byggnadsarbetareförbundet. Jag jobbar med folkbildning organisation och förhandling. Har även uppdrag för Arbetarnas BildningsFörbund som handledare. Innan dess har jag jobbat som snickare i 10 år. När jag inte jobbar finns en liten kolonistuga som behöver renoveras. Min lille pojk och tös och flickvän och jag bor i majorna. Löpträning önskar jag att jag kunde skriva att jag håller på med. Jag gick med i Olof Palme sen blev jag socialdemokrat, trots att han då vart död sen 23 år tillbaka. Historieätarna är det bästa jag sett på länge om man bortser från dokumentärfilmen om Palme.
Det här inlägget postades i Okategoriserad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

