Ogillar ni mig?

Finns det verkligen så många som ogillar mig?

11 %, så många av Sveriges väljare verkar ogilla mig. Om dom även ogillar mina barn framgår inte i undersökningen.

Ja, egentligen framgår det inte om jag heller ogillas, men jag får den känslan. Jag får känslan av att jag gör fel genom att vara brun till hyn och jag är en belastning för Sverige och svenskarna. Helt galna tankar med tanke på att jag är svensk och bidrar enormt mycket till samhället.

Men det spelar ingen roll för den okände. Mannen bredvid mig på spårvagnen kanske hatar mig? Han vet inte vem jag är och vad jag gör dagligen för att göra min plikt i vårt samhälle. För honom kanske jag är en bidragstagare som rånar och våldtar, en parasit som inte förtjänar att vistas i hans Sverige?

Dessa tankar hade jag aldrig förut, aldrig någonsin. Jag har aldrig reflekterat över mitt ursprung och vad det kan skapa för känslor hos andra, jag har alltid varit svensk.

Men nu så har någonting hänt.

Jag känner mig jagad, utpekad, oönskad.

Jag känner hur samhällsdebatten tittar på min ”sort” och diskuterar huruvida ”vi” bidrar eller belastar.

Nu kanske någon tycker att det är mina tankar och fantasier som skenar iväg och att det inte finns någon sanning i det jag skriver. Ni kanske har helt rätt, jag har fel och framöver skall jag leva lyckligt i alla mina dagar.

Hoppas det.

Hoppas jag har fel.

För mina barns skull, för tanken att dom kanske kommer att känna sig oönskade och som en belastning på grund av deras ursprung, ja, den tanken håller på att äta upp mig inifrån.

/Sebastian

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Ideologi, Partipolitik. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ogillar ni mig?

  1. Lasse Lund Sten Jensen skriver:

    Väldigt harmoniskt skrivit är ditt största fan hoppas du får alla att vinna så man kan åka på melodifestivalen och Dream-hack och skrika Sebastian de Souza är bäst i världen

  2. Ping: Om en urusel arbetslöshetsförsäkring « Görans tankar och bagateller

Kommentera

