Mitt rike

I mitt rike så finns inte mannen mittemot, inte den ledsna varianten i allafall. I mitt rike så har alla en såpass dräglig arbetsmiljö att kroppen håller hela vägen ut. I mitt rike så finns det inga dödslistor för där har alla risker åtgärdats.

I mitt rike så får man vara sjuk, och är man det så får man en dräglig ersättning. Ingen ska få lida ekonomiskt när hälsan sviktar. I mitt rike tar vi hand om varandra.

I mitt rike så kan man inte förväxla borgerligheten med socialdemokatin, för i mitt rike så står man för sina värderingar och sin ideologi,man stjäl inte andras ord.

I mitt rike så är orden ”starka offentliga finanser” inte en ursäkt för att slippa göra något utan det betyder att man kan reformera, investera och stödja i samhället.

I mitt rike så använder vi skattemedel till att stärka välfärden, inte till att fylla redan fulla fickor. I mitt rike ger vi efter bärkraft och får efter behov.

I mitt rike finns det ingen rasism, för där finns det acceptans, tolerans och förståelse. I mitt rike är alla välkomna.

Mitt rike är också ditt rike, vårt rike är allas rike. Men tyvärr så finns inte vårt rike,det dog för länge sedan. Nu finns bara deras rike. Och deras rike är en mörk, mörk plats…

/ Sebastian

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Ideologi. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mitt rike

  1. Gydvan skriver:

    Ditt rike låter som mitt rike🙂
    Deras rike är alldeles för inspirerat av Mordor….

  2. Ping: Samordnade förhandlingar « Görans tankar och bagateller

Kommentera

