I slutändan är det värderingarna som är viktiga

Att ett val är viktigt vet vi redan. Att ett val skapar motsättningar är också ett faktum. Att det handlar om vem som skall regera Sverige i fyra år framöver framgår ganska tydligt.Vad som inte verkar framgå är partiernas värderingar, iallafall inte medialt..

Jag är så trött på diskussionerna om skatt och ansvarstagandet av våra offentliga finanser. Jag bryr mig inte! Jag är så trött på diskussionerna om sjuksköterskan som har fått en månadslön extra om året, jag bryr mig inte! Jag är så trött på diskussionerna om att Ohly har varit kommunist, jag bryr mig inte!

Jag bryr mig om en sak, partiernas syn på människan och samhället. Jag är intresserad av att få veta varför man har hushållit med pengarna under krisen. Jag är intresserad av att få veta varför sjuksköterskan fick en skattesänkning. Jag är intresserad av att få veta varför Ohly verkar vara ondskan själv. Men jag får inga svar. Allt jag får höra är inlindat, anpassat, förskönat och modifierat. Jag matas med en bild av kattungsälskande moderater som hyllar kollektivavtal. Jag blir försedd med ord som solidaritet, gemenskap och trygghet av moderater utanför ica-affären. Jag ser en statsminister som utan tvekan ser sig som min beskyddare och landsfader.

Jag är inte intresserad av era lögner och falska politik! jag är intresserad av ärlighet. Säg mig vad ni egentligen tycker om arbetare, arbetslösa och sjuka så kanske ni vinner min respekt. Säg mig vad ni egentligen tycker om facken och arbetarerörelsen så kanske jag kan förlåta er för den misär ni skapat.

Säg mig vilka ni egentligen är om ni har någon som helst heder i kroppen.

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Ideologi. Bokmärk permalänken.

Kommentera

