Deja vu

I Lördags så gifte jag mig med min Annika. Vigseln ägde rum vid Annikas familjs ställe söder om Strömstad, precis vid havet. vi vigdes med vattnet och den strålande solen som bakgrund och festen efteråt var helt magisk! Under de timmar som detta skedde så glömde jag för en stund bort allt vad politik heter. jag njöt av min och Annikas dag och befann mig i paradiset. Att nu vara tillbaka i Göteborg känns helt ok om det inte vore för våran kära statsminister som idag besökte volvo pv. Alla tråkiga minnen kommer tillbaka, jag minns hur Maud lovade oss miljarder i undsättning, jag minns hur Fredrik lovordade bilindustrin och sa att allt skulle göras för att hjälpa till och jag minns Anders som hävdade att a-kassan var fullt tillräcklig. jag minns allt falskspel och lurendrejeri. är det dags nu igen? Valrörelsen är igång och Fredrik låtsas bry sig om arbetarna på golvet, igen…

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Arbetsmarknad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

