Stötta mig i föräldraskapet

i förrgår så gjorde jag något som skar i mitt hjärta. Min son hade gjort ca 200 bus inom en halvtimme så när han slet av sin systers glasögon fick jag nog. Jag tog tag i hans hand och slog till till den. Självklart ångrade jag mig och fick dåligt samvete men dagen rusade därefter på i vanlig småbarnsföräldertakt..

På kvällen började min son att gråta i sömnen och hans mor gick in till honom. vad är det frågar hon, har du mardrömmar? Pappa slog mig blev svaret. Jag gav min son mardrömmar på grund av mitt handlande och det är något jag inte kan glömma och aldrig ska glömma. jag gav mig själv ett löfte igår att aldrig skada mina barn igen.

Ett löfte som jag vill hålla men det är ett hinder i vägen. för fyra år sedan förlorade jag och många andra en för många livsviktig kamp, vi förlorade valet mot vår tids största illusionist nämligen alliansen. denna allians har i fyra år nu angripit facket på de mest sofistikerade sätt, vingklippt sjukförsäkringen med en sällan skådad brutalitet och hånat varje arbetslös, pensionerad eller sjukskriven människa med sina häpnadsväckande skattesänkningar.

Hur kan jag då säga att jag aldrig mer ska skada mina barn då jag snart kanske är med och förlorar ännu en kamp mot Tengil? Blir det så är det möjligt att jag tillsammans med resten av samhället skadar mina barn för all framtid. En framtid där möjligheter är önsketänkande och klassamhället ett faktum.

Jag vet inte om jag kan se mina barn i ögonen om deras framtid blir förbestämd på grund av min och din oförmåga att segra. Hjälp mig att bli en bättre far, hjälp mig att ge mina barn en rättvis framtid, hjälp mig att vinna valet den 19 september.

/ Sebastian

Om Sebastian de Souza

Ålder: 33 Bor: Önnered Familj: sambo och 3 barn Yrke: verksamhetschef Facklig bakgrund: fd förtroendevald på Volvo PV, handledare på GAF m.m Intressen: fotboll, politik och film Politisk åsikt: Socialdemokrat
Det här inlägget postades i Okategoriserad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

